.

Get cash from your website. Sign up as affiliate.

Thursday, November 3, 2011

MF Global Holdings Rebah

Krisis hutang Eropah kini sudah merebak ke Wall Street.MF Global Holdings Isnin lalu telah memfailkan permohonan perlindungan muflis kepada Mahkamah Bankrap Daerah Selatan New York selepas menyaksikan keyakinan terhadap syarikat itu terjejas akibat menanggung terlalu banyak hutang Eropah.


MF Global, yang dikendalikan oleh bekas gabenor New Jersey dan bekas Naib Pengerusi Goldman Sachs Group Inc, Jon Corzine,melaburkan AS$6.3 bilion dalam bon Eropah terutamanya di negara Itali, Sepanyol ,Belgium,Portugal dan Ireland dalam usaha meningkatkan keuntungan kerana bon-bon ini menawarkan pulangan yang tinggi berbanding Bon Perbendaharaan Amerika Syarikat . Dalam situasi semasa , ramai pelabur beranggapan bahawa negara- negara eropah ini akan berdepan kemungkiran pembayaran kepada pemegang bon.

MF Global telah melaporkan kerugian sukuan terbesar pada bulan lepas , hasilnya agensi-agensi penarafan kredit telah menurunkan penarafan MF Global dan akhirnya mengakibatkan penyusutan dalam harga sahamnya sehingga 66%.

Keadaan itu menyebabkan rakan perniagaan MF Global hilang keyakinan kerana mungkin perlu menyuntik lebih banyak wang untuk menjamin kelangsungan hayat syarikat itu.

MF Global telah mengalami kekurangan tunai dan mula mencari pelabur dan pembeli dari luar, tetapi tiada alternatif muncul sebelum tarikh akhir yang ditetapkan oleh pengawal selia kewangan.


1 comment:

Teddy said...

Kabar baik!!!

Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

Email saya: teddydouble334@yahoo.com

rujukan